Čepy a ložiska

Čepy a ložiska jsou velmi důležitými součástmi automobilu, které se vyplatí pravidelně kontrolovat a v případě potřeby vyměnit za nové. Čepy, pohyblivé části podvozku, mají velký vliv na stabilitu kol a geometrii náprav. Na ložiskách kol zase spočívá celá tíha vozidla. V případě, že slyšíte klepání z podvozku nebo hučení od kola, je nejvyšší čas čepy a ložiska vyměnit za nové. U nás je koupíte za bezkonkurenční cenu. Nechte si je poslat, doručujeme po celé České i Slovenské republice.


Probíhá načítání komponenty
L čep řízení - FRAP - Oct II, Oct III, Sup II, Yeti

L čep řízení - FRAP - Oct II, Oct III, S...

425 Kč
351 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový čep řízení od italské značky FRAP pro vozy Škoda Octavia II, Octavia III, Superb...
P čep řízení - FRAP - Oct II, Oct III, Sup II, Yeti

P čep řízení - FRAP - Oct II, Oct III, S...

425 Kč
351 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový čep řízení od italské značky FRAP pro vozy Škoda Octavia II, Octavia III, Superb...
L čep spodního ramene - FRAP - Oct II, Sup II, Yeti

L čep spodního ramene - FRAP - Oct II, S...

449 Kč
371 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový spodní čep od italské značky FRAP pro vozy Škoda Octavia II, Superb II a Ye...
P čep spodního ramene - FRAP - Oct II, Sup II, Yeti

P čep spodního ramene - FRAP - Oct II, S...

449 Kč
371 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový spodní čep od italské značky FRAP pro vozy Škoda Octavia II, Superb II a Ye...
Čep spodního ramene - levý - Fabia II / Roomster
- 51 %
Akce

Čep spodního ramene - levý - Fabia II / ...

1 100 Kč 540 Kč
446 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Spodní čep má zásadní vliv na stabilitu kol a geometrii vozidla. Může mít n...
Čep spodního ramene - pravý - Fabia II / Roomster
- 51 %
Akce

Čep spodního ramene - pravý - Fabia II /...

1 100 Kč 540 Kč
446 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Spodní čep neboli vodicí kloub je umístěn mezi těhlicí a ramenem přední nápravy ...
Čep spodního ramene - levý - Octavia III
- 59 %
Akce

Čep spodního ramene - levý - Octavia III

1 445 Kč 598 Kč
494 Kč bez DPH
Ks
2 - 3 dny
Spodní čep má zásadní vliv na stabilitu kol a geometrii vozidla. Může mít n...
Čep spodního ramene - pravý - Octavia III
- 59 %
Akce

Čep spodního ramene - pravý - Octavia II...

1 445 Kč 598 Kč
494 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Spodní čep má zásadní vliv na stabilitu kol a geometrii vozidla. Může mít n...
L čep spodního ramene - LEMFÖRDER - Oct II, Sup II, Yeti
- 34 %

L čep spodního ramene - LEMFÖRDER - Oct ...

1 445 Kč 954 Kč
788 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový spodní čep pro vozy Škoda Octavia II, Superb II a Yeti od renomovaného něme...
P čep spodního ramene - LEMFÖRDER - Oct II, Sup II, Yeti
- 34 %

P čep spodního ramene - LEMFÖRDER - Oct ...

1 445 Kč 954 Kč
788 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový spodní čep pro vozy Škoda Octavia II, Superb II a Yeti od renomovaného něme...
L čep řízení - LEMFÖRDER - Oct II, Oct III, Sup II, Yeti
- 32 %
Akce

L čep řízení - LEMFÖRDER - Oct II, Oct I...

1 457 Kč 993 Kč
821 Kč bez DPH
Ks
2 - 3 dny
Nový čep řízení od renomovaného německého výrobce originálních dílů  LEMFÖRDER p...
P čep řízení - LEMFÖRDER - Oct II, Oct III, Sup II, Yeti
- 32 %
Akce

P čep řízení - LEMFÖRDER - Oct II, Oct I...

1 457 Kč 993 Kč
821 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Nový čep řízení od renomovaného německého výrobce originálních dílů  LEMFÖRDER p...

Kdy vyměnit špatné čepy

Čepy patří mezi velmi namáhanou část podvozku, a tak není divu, že po čase odcházejí. Kdy je čas na jejich výměnu? Jakmile uslyšíte klepání nebo vrzání z podvozku na nerovnostech, které se časem zhoršuje. Řešte závadu co nejrychleji, protože jakmile ji budete ignorovat, vůle čepů se bude zvětšovat a kola mají čím dál větší možnost volného pohybu, což není dobré pro samotnou jízdu ani pro bezpečnost. Se špatnými čepy se vám může zdát, že auto na vozovce jakoby plave a je nejisté.

Čepy vyměňujte vždy v páru a následně nechte seřídit geometrii vozidla. Nedoporučujeme kupovat neoriginální čepy, protože ty mají často velmi krátkou životnost (pár měsíců). Investice se vám tedy nevyplatí.

Kdy vyměnit špatná ložiska

Také ložiska se časem opotřebují a je nutná jejich výměna. Špatné ložisko se projevuje hučením od kola. Hučení se časem zvyšuje, přidávají se vibrace a zvyšuje se teplota v důsledku vyššího tření. Ložisko se může dokonce až úplně rozpadnout. S ohledem na vaši bezpečnost proto s jeho výměnou neváhejte.

Na ložiskách je zásadní výroba z kvalitního materiálu, který musí odolávat tlaku vozidla, vysokým otáčkám, povětrnostním vlivům a dalším extrémním podmínkám. Neoriginální ložiska většinou vydrží jen krátkou dobu a je lepší na tomto díle příliš nešetřit.