Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Spojková sada

Spojka umožňuje nejen hladké řazení rychlostních stupňů, ale také snadné rozjíždění vozidla. Je jakýmsi spojovacím mostem na cestě mezi motorem a převodovkou. Kvalita spojky významně ovlivňuje komfort užívání vozidla, proto je potřeba, aby byla vždy v co nejlepším stavu. Teprve pak si můžeme užívat bezproblémové jízdu autem. Nabízíme vám kompletní spojkové sety z prvovýroby za super ceny.


Probíhá načítání komponenty
Spojková sada SACHS - 5stupňová 03L105266BS
Akce
Nový díl

Spojková sada SACHS - 5stupňová 03L10526...

12 705 Kč
10 500,00 Kč bez DPH
ks
Skladem
Tento kompletní spojkový set je vhodný pro 5stupňovou manuální převodovku. Sada je no...
DSC01944
Nový díl

Spojková sada 6stupňová manuální 03L1410...

15 542 Kč
12 844,63 Kč bez DPH
Objednáno
Spojkový set pro naftové motory s 6-ti stupňovou manuální převodovkou je náhradním dí...

Na moderní spojky jsou kladeny poměrně vysoké nároky. Mají totiž přímý vliv na ovládání vozidla. Mohou se tak pochlubit odolností vůči vysokým otáčkám a bezpečností přenosu momentu. Spojka se skládá z několika částí - setrvačníku, lamely a přítlačného kotouče (talíře). Stačí, aby jedna část spojky nefungovala na 100 %, a poznáme to na řízení. Víte, jak rozkódovat varovné signály odcházející spojky?

Dvouhmotový neboli dělený setrvačník

Jeho úkolem je vyrovnávat chod motoru a eliminovat vibrace a hluk, které z něj vycházejí. Moderní dvouhmotový setrvačník je rozdělený do dvou částí, které jsou spojeny pružinami. Tyto pružiny právě tlumí hluk. Sekundární část je uložená v té primární prostřednictvím kuličkového ložiska

  • Spojková sadaZvýšené vibrace, hučení od spojky a zaklepání při vypnutí motoru většinou signalizuje poškozený setrvačník. Vyměňte ho co nejdříve, protože se jinak může poškodit uložení klikové hřídele nebo uložení hřídele převodovky.
  • Pokud slyšíte hučení, které se mění při puštění a sešlápnutí pedálu, je to s největší pravděpodobností problém ložiska.

Lamela a přítlačný talíř

Lamela slouží jako třecí část mezi setrvačníkem a talířem. Právě lamelou prochází točivý moment na vstupní hřídel převodovky. Přítlačný kotouč neboli talíř je vystavován velkému tepelnému zatížení, slouží jako třecí protikus. Největší vliv na životnost talíře má jeho tvarování, dimenzování a výběr materiálu.

  • Pokud spojkový pedál zabírá jinde, než je běžné, spojka při záběru prokluzuje nebo pedál ztuhne, problém je pravděpodobně v lamele či přítlačném talíři.