Spojková sada

Spojka umožňuje nejen hladké řazení rychlostních stupňů, ale také snadné rozjíždění vozidla. Je jakýmsi spojovacím mostem na cestě mezi motorem a převodovkou. Kvalita spojky významně ovlivňuje komfort užívání vozidla, proto je potřeba, aby byla vždy v co nejlepším stavu. Teprve pak si můžeme užívat bezproblémové jízdu autem. Nabízíme vám kompletní spojkové sety z prvovýroby za super ceny.


Probíhá načítání komponenty
Spojková sada SACHS - 5stupňová 03L105266BS
- 36 %
Akce

Spojková sada SACHS - 5stupňová 03L10526...

20 000 Kč 12 705 Kč
10 500 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Tento kompletní spojkový set je vhodný pro 5stupňovou manuální převodovku. Sada je no...
Spojková sada LUK - 6stupňová 03L141016N
- 37 %
Akce

Spojková sada LUK - 6stupňová 03L141016N

22 000 Kč 13 915 Kč
11 500 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Spojkový set pro 6stupňovou manuální převodovku je originálním náhradním dílem z ...
Spojková sada LUK 7stupňové DSG

Spojková sada LUK 7stupňové DSG

18 150 Kč
15 000 Kč bez DPH
Ks
Skladem
Originální spojková sada od výrobce LUK je určená pro 7stupňovou převodovku DSG. ...

Na moderní spojky jsou kladeny poměrně vysoké nároky. Mají totiž přímý vliv na ovládání vozidla. Mohou se tak pochlubit odolností vůči vysokým otáčkám a bezpečností přenosu momentu. Spojka se skládá z několika částí - setrvačníku, lamely a přítlačného kotouče (talíře). Stačí, aby jedna část spojky nefungovala na 100 %, a poznáme to na řízení. Víte, jak rozkódovat varovné signály odcházející spojky?

Dvouhmotový neboli dělený setrvačník

Jeho úkolem je vyrovnávat chod motoru a eliminovat vibrace a hluk, které z něj vycházejí. Moderní dvouhmotový setrvačník je rozdělený do dvou částí, které jsou spojeny pružinami. Tyto pružiny právě tlumí hluk. Sekundární část je uložená v té primární prostřednictvím kuličkového ložiska

  • Spojková sadaZvýšené vibrace, hučení od spojky a zaklepání při vypnutí motoru většinou signalizuje poškozený setrvačník. Vyměňte ho co nejdříve, protože se jinak může poškodit uložení klikové hřídele nebo uložení hřídele převodovky.
  • Pokud slyšíte hučení, které se mění při puštění a sešlápnutí pedálu, je to s největší pravděpodobností problém ložiska.

Lamela a přítlačný talíř

Lamela slouží jako třecí část mezi setrvačníkem a talířem. Právě lamelou prochází točivý moment na vstupní hřídel převodovky. Přítlačný kotouč neboli talíř je vystavován velkému tepelnému zatížení, slouží jako třecí protikus. Největší vliv na životnost talíře má jeho tvarování, dimenzování a výběr materiálu.

  • Pokud spojkový pedál zabírá jinde, než je běžné, spojka při záběru prokluzuje nebo pedál ztuhne, problém je pravděpodobně v lamele či přítlačném talíři.