Spojka umožňuje nejen hladké řazení rychlostních stupňů, ale také snadné rozjíždění vozidla. Je jakýmsi spojovacím mostem na cestě mezi motorem a převodovkou. Kvalita spojky významně ovlivňuje komfort užívání vozidla, proto je potřeba, aby byla vždy v co nejlepším stavu. Teprve pak si můžeme užívat bezproblémové jízdu autem. Nabízíme vám kompletní spojkové sety z prvovýroby za super ceny.
Kód produktu | Název | Sklad | Cena bez DPH | Cena s DPH | |
---|---|---|---|---|---|
03L105264AC | Spojková sada SACHS - 5stupňová 03L105266BS | Skladem | 10 500,00 Kč | 12 705 Kč | |
600029900-luk | Spojková sada 6stupňová manuální 03L141016N - LUK | Skladem na externím skladu | 11 480,17 Kč | 13 891 Kč |
Na moderní spojky jsou kladeny poměrně vysoké nároky. Mají totiž přímý vliv na ovládání vozidla. Mohou se tak pochlubit odolností vůči vysokým otáčkám a bezpečností přenosu momentu. Spojka se skládá z několika částí - setrvačníku, lamely a přítlačného kotouče (talíře). Stačí, aby jedna část spojky nefungovala na 100 %, a poznáme to na řízení. Víte, jak rozkódovat varovné signály odcházející spojky?
Jeho úkolem je vyrovnávat chod motoru a eliminovat vibrace a hluk, které z něj vycházejí. Moderní dvouhmotový setrvačník je rozdělený do dvou částí, které jsou spojeny pružinami. Tyto pružiny právě tlumí hluk. Sekundární část je uložená v té primární prostřednictvím kuličkového ložiska.
Lamela slouží jako třecí část mezi setrvačníkem a talířem. Právě lamelou prochází točivý moment na vstupní hřídel převodovky. Přítlačný kotouč neboli talíř je vystavován velkému tepelnému zatížení, slouží jako třecí protikus. Největší vliv na životnost talíře má jeho tvarování, dimenzování a výběr materiálu.