Kompresory klimatizace (klimakompresor) a spojky klimatizace

Správná funkce kompresoru je důležitá pro spolehlivý pohyb chladicího média v celém systému klimatizace. Kompresor je silně mechanicky namáhanou součástí a je velmi důležité dbát na jeho výrobní kvalitu a zpracování.


Probíhá načítání komponenty
Spojka elektro-magnetická klima-kompresoru Octavia I - Vika
- 46 %

Spojka elektro-magnetická klima-kompreso...

1 770 Kč 950 Kč
785,12 Kč bez DPH
ks
Skladem
Elektromagnetická spojka (řemenice) pro kompresor klimatizace na vozy Škoda Octavia I...
Kompresor klimatizace 5Q0816803D - Originál
Akce

Kompresor klimatizace 5Q0816803D - Origi...

6 050 Kč
5 000,00 Kč bez DPH
KS
Skladem
Originální nový kompresor klimatizace. Vhodný pro vozy modely Škoda od r.v.2010. Pro...

Jak funguje klimakompresor?

Zatímco u starších typů vozidel, například u vozidla Škoda Octavia I, byla součástí řemenice elektromagnetická spojka, která spínala kompresor jen když bylo potřeba, u novějších vozidel se při běžícím motoru klimakompresor točí stále. Proto je u novějších vozů klimakompresor více namáhán a je potřeba chladivo, chladič a ostatní části udržovat v dobrém stavu.

V případě že například uteče chladivo, kompresor se zpravidla zadře a špony se dostanou do celého systému. V tom případě je potřeba systém vyčistit a vyměnit vysoušeč/chladič). Nebo se může stát, že vysoušeč zamrzne a tak se u kompresoru střihne hřídel řemenice.

Pokud dojde u kompresoru k některé z uvedených komplikací, je důležité nejprve zjistit, o jaký problém se jedná a následně ho řešit.