Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Kompresory klimatizace (klimakompresor) a spojky klimatizace

Správná funkce kompresoru je důležitá pro spolehlivý pohyb chladicího média v celém systému klimatizace. Kompresor je silně mechanicky namáhanou součástí a je velmi důležité dbát na jeho výrobní kvalitu a zpracování.


Probíhá načítání komponenty
Spojka elektro-magnetická klima-kompresoru Octavia I - Vika
Nový díl
Spojka elektro-magnetická klima-kompresoru Octavia I 1J0820811M - Originál
Výprodej
Nový díl
Kompresor klimatizace Octavia I 1J0820803K - Nissens
Akce
Nový díl
Kompresor klimatizace 1K0820859F - Mahle
Akce
Nový díl
Kompresor klimatizace Fabia I, Fabia II, Roomster - Nissens
Akce
Nový díl

Jak funguje klimakompresor?

Zatímco u starších typů vozidel, například u vozidla Škoda Octavia I, byla součástí řemenice elektromagnetická spojka, která spínala kompresor jen když bylo potřeba, u novějších vozidel se při běžícím motoru klimakompresor točí stále. Proto je u novějších vozů klimakompresor více namáhán a je potřeba chladivo, chladič a ostatní části udržovat v dobrém stavu.

V případě že například uteče chladivo, kompresor se zpravidla zadře a špony se dostanou do celého systému. V tom případě je potřeba systém vyčistit a vyměnit vysoušeč/chladič). Nebo se může stát, že vysoušeč zamrzne a tak se u kompresoru střihne hřídel řemenice.

Pokud dojde u kompresoru k některé z uvedených komplikací, je důležité nejprve zjistit, o jaký problém se jedná a následně ho řešit.